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2016


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Examining load-inducing factors in instructional design: An ACT-R approach

Wirzberger, M., Rey, G. D.

In Proceedings of the 14th International Conference on Cognitive Modeling (ICCM 2016), pages: 223-224, University Park, PA, Penn State, 2016 (inproceedings)

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2016


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Helping people make better decisions using optimal gamification

Lieder, F., Griffiths, T. L.

In Proceedings of the 38th Annual Conference of the Cognitive Science Society, 2016 (inproceedings)

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CLT meets ACT-R: Modeling load-inducing factors in instructional design

Wirzberger, M., Rey, G. D.

In Abstracts of the 58th Conference of Experimental Psychologists, pages: 377, Pabst Science Publishers, Lengerich, 2016 (inproceedings)

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Modeling load factors in multimedia learning: An ACT-R approach

Wirzberger, M.

In Dagstuhl 2016. Proceedings of the 10th Joint Workshop of the German Research Training Groups in Computer Science, pages: 98, Universitätsverlag Chemnitz, Chemnitz, 2016 (inproceedings)

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Separating cognitive load facets in a working memory updating task: An experimental approach

Wirzberger, M., Beege, M., Schneider, S., Nebel, S., Rey, G. D.

In International Meeting of the Psychonomic Society, Granada – Spain, May 5-8, 2016, Abstract Book, pages: 211-212, 2016 (inproceedings)

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CLT meets WMU: Simultaneous experimental manipulation of load factors in a basal working memory task

Wirzberger, M., Beege, M., Schneider, S., Nebel, S., Rey, G. D.

In 9th International Cognitive Load Theory Conference, June 22nd to 24th, 2016, Bochum, Germany, Abstracts, pages: 19, 2016 (inproceedings)

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Bedingt räumliche Nähe bessere Lernergebnisse? Die Rolle der Distanz und Integration beim Lernen mit multiplen Informationsquellen

Beege, M., Nebel, S., Schneider, S., Wirzberger, M., Schmidt, N., Rey, G. D.

In 50th Conference of the German Psychological Society. Abstracts, pages: 540, Pabst Science Publishers, Lengerich, 2016 (inproceedings)

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2015


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Learning from others: Adult and child strategies in assessing conflicting ratings

Hu, J., Lieder, F., Griffiths, T. L., Xu, F.

In Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development, Philadelphia, Pennsylvania, USA, 2015 (inproceedings)

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2015


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When to use which heuristic: A rational solution to the strategy selection problem

Lieder, F., Griffiths, T. L.

In Proceedings of the 37th Annual Conference of the Cognitive Science Society, 2015 (inproceedings)

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Children and adults differ in their strategies for social learning

Lieder, F., Sim, Z., Hu, J., Griffiths, T., Xu, F.

In Proceedings of the 37th Annual Conference of the Cognitive Science Society, 2015 (inproceedings)

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Utility-weighted sampling in decisions from experience

Lieder, F., Griffiths, T. L., Hsu, M.

In The 2nd Multidisciplinary Conference on Reinforcement Learning and Decision Making, 2015 (inproceedings)

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Nachhaltige Effekte simulatorbasierten Trainings auf eine ökologische Fahrweise [Sustainable effects of simulator-based training on ecological driving]

Lüderitz, C., Wirzberger, M., Karrer-Gauß, K.

In VerANTWORTung für die Arbeit der Zukunft, 61st Conference of the Society for Ergonomics and Work Science, GfA Press, Dortmund, 2015 (inproceedings)

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Cognitive modeling meets instructional design: Exploring Cognitive Load Theory with ACT-R

Wirzberger, M., Rey, G. D.

In Trends in Neuroergonomics. Proceedings of the 11th Berlin Workshop Human-Machine Systems, pages: 190-193, Universitätsverlag der TU Berlin, Berlin, 2015 (inproceedings)

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2005


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Bruder sein das ist nicht schwer, Schwester sein dagegen sehr?" - Geschlechtsspezifische Betrachtungsweisen zur Situation von Geschwistern behinderter Kinder und Jugendlicher

Wirzberger, M.

Protestant University of Applied Sciences, Bochum, 2005 (thesis)

Abstract
Die Diplomarbeit beschäftigt sich mit der Lebenssituation von Geschwistern behinderter Kinder und Jugendlicher und berücksichtigt hier besonders den Aspekt des Geschlechts. Nach einer Darstellung familiensoziologischer Grundlagen erläutert die Verfasserin den hohen Stellenwert von Geschwisterbeziehungen innerhalb der Familie, sowie deren Entwicklung und Veränderung im Laufe des Lebens. Der Schwerpunkt liegt dabei auf dem Kindes- und Jugendalter. Anschließend werden Grundlagen, Prozesse und Mechanismen geschlechtsspezifischer Sozialisation, und die Auswirkungen des Geschlechts auf die Geschwisterbeziehung thematisiert. Kapitel 3 beschäftigt sich zunächst mit dem Begriff der Behinderung mit Bezug auf das SGB IX und die ICF. Danach beschreibt die Verfasserin, mit welchen spezifischen Belastungen sich die Eltern behinderter Kinder und Jugendlicher konfrontiert sehen. Die Auswirkungen einer Behinderung auf die Geschwister stehen im Mittelpunkt dieser Arbeit und werden anhand von Studien von HACKENBERG und GROSSMAN, sowie Aussagen von ACHILLES ausführlich dargestellt, wobei auch hier der Aspekt des Geschlechts detailliert in die Schilderung der Situation einbezogen wird. Um eine Verbindung von Theorie und Praxis zu gewährleisten, werden zusammenfassende Hypothesen formuliert und anhand von drei Fallgeschichten exemplarisch überprüft. Abschließend erläutert die Verfasserin die Konsequenzen ihrer Diplomarbeit für die heilpädagogische Arbeit.

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